Odkazy: 
  
Kluby: 
  
Obchody: 
  
Ostatní: 
http://proxam.wbs.cz/Uvod.html 
  
  
Průvodce skupinovou jízdou 
  
V následujícím článku vám přinášíme pár rad od americké organizace MSF (Motorcycle Safety Foundation), jak si užít zábavné i bezpečné skupinové jízdy. Text vznikl v Americe a obsahuje jen pár základních zásad, ale stále při projížďkách potkávám hodně jezdců, kteří nechápou ani základní princip uspořádání tzv "cik-cak". Uvidíme, když si to všichni přečteme a prohlédneme si signály na konci článku, třeba se spolu při projížďkách lépe domluvíme.... 
 
Motorkaření je primárně sólová záležitost, ale pro mnohé motorkáře je jízda v partě - s přáteli při nedělním výletu nebo při organizované vyjížďce v rámci nějakého srazu - vyhledávaným zážitkem. 
    - Přijeďte připravení. Přijeďte včas, všichni by měli mít natankovanou plnou nádrž.
 
    - Společně proberte trasu a jízdu. Dohodněte se na trase, zastávkách na odpočinek a na tankování a na signálech (viz signály níže). Určete, kdo pojede první a kdo poslední. V obou případech by se mělo jednat o zkušené jezdce obeznámené se zásadami jízdy ve skupině. Vedoucí jezdec by měl mít přehled o jízdních dovednostech všech členů a jejich zkušenostmi s jízdou ve skupině.
 
    - Skupina by měla mít únosný počet jezdců, ideálně pět až sedm. V případě potřeby se rozdělte na více podskupin, každá s vlastním vedoucím a koncovým jezdcem. 
 
    -  Jezděte připravení. Alespoň jeden člen skupiny by měl mít mobilní telefon, lékárničku a kompletní sadu nářadí, aby se skupina mohla vypořádat se všemi případnými problémy. 
 
    - Udržujte formaci. Střídavá jízdní formace (tzv. jízda "cik-cak" ) umožňuje udržování bezpečných mezer mezi motocykly, takže každý řidič má dostatek času a prostoru k manévrování a reakci na případné nebezpečí. Čelní jezdec jede v levé třetině jízdního pruhu, následující jezdec je nejméně v sekundovém odstupu za ním v pravé třetině jízdního pruhu. Zbytek skupiny udržuje stejnou formaci. Prodloužená formace v jedné řadě za sebou je vhodná v zatáčkovitém terénu, při špatné viditelnosti nebo na špatném povrchu, při nájezdu nebo sjezdu z dálnice nebo v dalších situacích, kdy je třeba mít k dispozici více prostoru a času k manévrování.
 
    - Vyhněte se formaci vedle sebe, znamená to omezení prostoru k manévrování. Pokud byste náhle potřebovali udělat kličku a vyhnout se tak nebezpečí, neměli byste na to místo. Určitě nechcete, abyste do sebe narazili řidítky! 
 
    - Pravidelně kontrolujte jezdce za vámi ve zpětném zrcátku. Pokud vidíte, že se jim vzdalujete, zpomalte a nechce ho dojet. Pokud toto budou dodržovat všichni jezdci ve skupině, bude celá skupina udržovat plynulou rychlost, aniž by se někteří členové museli honit aby udrželi tempo. 
 
    - Pokud se oddělíte od skupiny, nepanikařte. Ve skupině byste měli mít předem naplánovaný postup, kde se dát znovu dohromady. Neporušujte předpisy ani nepřepínejte své možnosti, abyste skupinu dojeli. 
 
    - V případě mechanických nebo zdravotních problémů, pomocí mobilu zavolejte pomoc odpovídající situaci.
 
 
 
 
  
   				
			 |